Etiketter

torsdag 18 augusti 2016

8B's SVENSKAVISION - Höstterminen 2016

Hej 8B! 
Igår på vår allra första svensaklektion pratade vi lite om målen för svenskundervisningen. Vi lade väldigt stort fokus på läsning och att skriva. Särskilt läsning är en mycket viktig del av svenskan eftersom den ger så mycket annat som är bra - i alla ämnen!

Ni lärde er nya ord som komplex och empati och kanske fick några av er en ökad förståelse för hur viktig er egen ansträngning och insats är i svenskan - det är för er skull ni ska anstränga er! Med min hjälp kommer ni kunna nå precis så långt som ni önskar. Jag vet att ni kommer lyckas.

Jag tänker mig att det kommer ta ett par veckor innan vi landat (jag är ju helt ny på skolan!) och lärt känna varandra men jag tycker redan att ni verkar vara en fantastisk klass och jag tror att ni kommer jobba på hårt men också ha roligt tillsammans under detta läsåret! 

Jag bad er tänka på vad ni vill att svenskan ska innehålla och vad ni tycker att ni behöver träna mer på. Ni fick även berätta vilken typ av böcker ni föredrar att läsa. Här är alla svar jag fick:



Tveka inte att ta tag i mig i skolan om ni vill diskutera något, fråga något ni är osäkra på eller ge förslag på vad vi kan jobba med. Jag ser fram emot att vara er mentor och lärare!

Kram Mathilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar